ASIATEL

ویپ (VoIP) چیست ؟

توسط |2019-01-13T16:28:06+00:00ژانویه 13th, 2019|

ویپ (VoIP) همان voice over internet protocol به معنی صدا روی پروتکل اینترنت (یا همان بستر شبکه) است، که به کاربران اجازه مکالمه روی سیستم های دیجیتال را می‌دهد. در واقع تمام تماس‌های تلفنی از امواج آنالوگ صوت به بسته‌های ۰ و ۱ دیجیتال تبدیل می‌شود که کیفیت صدای بسیار بیشتری بدون تغییر و نویز  ارائه می‌دهد.

سرشماره تلفن ثابت شرکت آسیاتک چند است؟

توسط |2019-01-13T16:27:26+00:00ژانویه 13th, 2019|

شرکت آسیاتک دارای دو سرشماره استانی و ترابردپذیر کشوری به شرح زیر می‌باشد: سرشماره استانی آسیاتل به صورت "****۹۱۰۱ + کد استان" می‌باشد که ۴ شماره (*) به دلخواه متقاضی انتخاب می‌شود. سرشماره کشوری آسیاتل به صورت "*****۲۲۰ + ۰۹۴" می‌باشد که ۵ شماره (*) به دلخواه متقاضی انتخاب می‌شود.

آیا میتوانم از شماره کشوری آسیاتک جز در تهران در استان دیگری هم استفاده کنم؟

توسط |2019-01-13T16:26:56+00:00ژانویه 13th, 2019|

از سر شماره کشوری آسیاتل می‌توان در سطح کل کشور استفاده نمود و محدود به استان خاصی نمی‌باشد، همچنین تا اطلاع ثانوی از سر شماره‌های استانی نیز می‌توان در سطح کل کشور استفاده نمود.

آیا خطوط آسیاتل بر روی بستر اینترنت سایر شرکت‌‌ها رجیستر می‌شوند؟

توسط |2019-01-13T16:26:25+00:00ژانویه 13th, 2019|

خطوط آسیاتل استانی و کشوری در حال حاضر تنها در شبکه آسیاتک قابل استفاده هستند، ولی در آینده نه چندان دور امکان استفاده از خطوط ترابردپذیر کشوری در کل شبکه‌های دیتای کشور میسر می‌‌شود.

تعداد کانال‌های پیش فرض برای هر خط تلفن ثابت آسیاتل چه تعداد است؟

توسط |2019-01-13T16:25:53+00:00ژانویه 13th, 2019|

برای مشترکین خانگی که تک شماره خریداری می‌نمایند ۲ عدد کانال به صورت پیش فرض قرارداد شده است. ولی برای مشترکین تجاری که قصد استفاده از چند کانال بر روی یک سرشماره را دارند، هیچ کانالی در نظر گرفته نشده و به تعداد کانال خریداری شده امکان برقراری تماس را دارند.

آیا امکان اضافه کردن تعداد تماس‌های همزمان در آینده وجود دارد؟

توسط |2019-01-13T16:25:00+00:00ژانویه 13th, 2019|

در ادامه امکان افزایش تعداد تماس همزمان یا همان کانال بسته به درخواست مشترک وجود دارد، ولی دریافت تعداد کانال بالا بستگی به بستر فنی و میزان پهنای باند سرویس دریافتی مشترک دارد، در صورت فراهم بودن شرایط می‌توان تعداد کانال‌ها را به هر تعداد افزایش داد.

آیا قابلیت جابه‌جایی شماره در صورت تغییر مکان شرکت وجود دارد؟

توسط |2019-01-13T16:24:24+00:00ژانویه 13th, 2019|

با توجه به نوع شماره تلفن آسیاتل دریافتی امکان جابجایی وجود دارد. به این معنی که خطوط استانی قابلیت جابجایی در استان مربوطه را داشته و خطوط ترابرد پذیر کشوری قابلیت جابجایی در سطح کل کشور را دارند.

تعرفه مکالمه‌ با آسیاتل چگونه است؟

توسط |2019-01-13T16:23:28+00:00ژانویه 13th, 2019|

تعرفه تماس‌های تلفن ثابت آسیاتل بر اساس مصوبات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بوده و در صفحه http://www.asianet.ir/%D8%AA%D9%84%D9%81%D9%86-%D8%AB%D8%A7%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%B3%D9%84-%D9%86%D9%88-asiatel/ قابل مشاهده می‌باشد.

به طور کلی آیا این سرویس آسیاتل بر روی بستر ADSL دارای کیفیت مناسبی هست؟

توسط |2019-01-13T16:19:12+00:00ژانویه 13th, 2019|

با توجه به اینکه هر کانال نهایتا تا ۶۴ کیلوبیت پهنای باند اشغال می‌نماید، در صورتیکه سرویس ADSL دارای کیفیت و سرعت بالایی باشد، تا ۸ عدد تماس همزمان (کانال) می‌توان برقرار نمود. بدیهی‌ست با توجه به میزان تماس برقرار شده از پهنای باند سرویس کاسته می‌شود.